ForceFlow opnieuw in top 3 Recruitment Tech35
Twee jaar op een rij mocht ForceFlow genieten van de eerste plek in de Recruitment Tech35 (RT35). Dit jaar zijn ze op de tweede plek beland. Daarmee blijven ze in de top 3 staan en komt het cijfer van de RT35 voor hen op: 1-1-2. Een getal dat in ieder geval goed te onthouden is ;-)
Het derde jaar was geen hattrick, of toch wel?
Een echte hattrick was natuurlijk heel leuk geweest. Toch heeft ForceFlow alsnog een soort van hattrick gemaakt. Want alhoewel ForceFlow op de tweede plek is beland, zijn ze van de recruitmentsystemen nog steeds de winnaar.
Dat er dit jaar een andere overall winnaar is, namelijk Get-Noticed, is eigenlijk ook wel goed geeft implementatiepartner Eric-Jan van Gorkum aan. ´ Voor de dynamiek van de RT35 is het sowieso goed dat niemand vastgeklonken staat op een positie. Dat houdt de partijen onderling scherp en de dynamiek gaande. Hoewel wij onze strategie op basis hiervan niet aanpassen, eerder bestendigen.´
De eindcijfers blijven nog even spannend
Zelf hebben ze de eindcijfers van de RT35 van dit jaar nog niet mogen ontvangen, maar als je regelmatig klantcontact hebt voel je toch wel aan hoe de vork in de steel zit. ´We zijn eerder bescheiden dan arrogant, maar belanden in de top 3 positie komt wat dat betreft inmiddels niet meer zo plots uit de lucht vallen als de eerste keer. We krijgen namelijk vaak waardering van onze klanten als we met hen in gesprek zijn´ aldus eigenaar Marc Gruben.
De klant blijft op de eerste plaats staan
Wat we de afgelopen jaren in de waarderingscijfers van de RT35 zagen is dat ForceFlow, los van de prijs/kwaliteit verhouding hoog scoort op klanttevredenheid.
´Uiteindelijk zijn klanten geen entiteiten, maar mensen die gezien of begrepen willen worden. Ik begrijp dat als geen ander en probeer daarin ook altijd klaar te staan voor onze klanten en prospects. Ook als dat ertoe leidt dat je niet altijd kunt helpen. Zolang je daar maar transparant over bent' zegt Van Gorkum.
De 4 meest gehoorde redenen waarom klanten zo blij zijn met ForceFlow
Na een kort eigen onderzoek onder een aantal klanten van ForceFlow blijkt dat klanten de volgende 4 punten het meest waarderen.
- Snelle reactietijd : in zowel het beantwoorden van vragen als het meedenken in softwarematige oplossingen.
- Geruisloze opstart in no time : live gaan gaat echt heel snel én zonder de bekende horten en stoten. De meeste klanten zijn binnen 2 weken live
- More than expected : ForceFlow is geen urenfabriek en we doen niet moeilijk over extra wensen of vragen. Dat voelt voor klanten als 'levering boven verwachting' in combinatie met de lage tarieven.
- De software is de probleemloze steun en toeverlaat : altijd stabiel, foutloos, razendsnel en slim. Ook wordt het visuele aspect van ForceFlow waardoor je in één opslag overzicht hebt als prettig ervaren. Voor de moderne recruiter is het kinderspel om direct volledige controle te krijgen.
De ontwikkelingen in 2023
Ook dit jaar blijft ForceFlow het recruitmentsysteem verder ontwikkelen. Zo staat er binnenkort een nieuwe release op de agenda waarbij de ´ viewer-functie´ live gaat. Met deze functie bespaar je veel tijd doordat je minder heen en weer hoeft te mailen. Je kunt een cv/kandidaatprofiel direct delen met de opdrachtgever zonder dat hij/zij een inlog nodig heeft. Er kan direct bij de tijdelijke pagina van de kandidaat opmerkingen en notities worden gemaakt waarvan jij als recruiter een melding krijgt.
Ook komen er verschillende integraties en koppelingen waardoor er nog meer geautomatiseerd kan worden zodat je als recruiter meer gemak ervaart. Denk hierbij aan de recente kalender integratie met gmail en outlook, een wordpress plugin, backoffice koppelingen met verschillende partijen en nog veel meer.
Van Gorkum eindigt het gesprek met: ´We blijven de klant op nummer 1 zetten en ForceFlow ontwikkelen. Het zou natuurlijk fantastisch zijn als we volgend jaar weer in de top 3 van de RecruimentTech 35 staan´.